Autor |
Wiadomość |
Habas |
Wysłany: Pon 18:12, 20 Lut 2006 Temat postu: |
|
Ja powiem szczerze że w życiu bym tak nie zbrzydził hummera. W hummerze podoba mi sie to że jest duuuuży i bym go w życiu nie obniżył. A ty naiko widziałeś hummera na złotnie???? |
|
|
Naiko |
Wysłany: Pon 14:33, 20 Lut 2006 Temat postu: |
|
HEHE Kondzior maży o takim ;p |
|
|
Kondzior |
Wysłany: Nie 19:06, 19 Lut 2006 Temat postu: |
|
ten jest zajebwabisty nic dodac nic ujac |
|
|
Naiko |
Wysłany: Nie 17:10, 19 Lut 2006 Temat postu: |
|
Nom fajny mnie się podoba xD |
|
|
Habas |
Wysłany: Nie 11:53, 19 Lut 2006 Temat postu: |
|
A co tu wiencej napisać naiko, powiedz i napisz jak chcesz -.-. Dzienki Elf za pozytywną opinie i specjalnie dla ciebie daje ten oto obrazek
Ciekawy lowek co??? |
|
|
Naiko |
Wysłany: Sob 17:31, 18 Lut 2006 Temat postu: |
|
HYHY Nom ale mógł by coś innego napisac niż na forum witka ;/ |
|
|
Night Elf |
Wysłany: Sob 12:39, 18 Lut 2006 Temat postu: hab.............. |
|
Widac Habas ze sostaniesz w pzryszlosci mehanikime samochodowym ze tak siue interesujesz samochodami oraz silnikami |
|
|
Habas |
Wysłany: Sob 11:39, 18 Lut 2006 Temat postu: |
|
\ALe mojego autorstwa -.- |
|
|
Naiko |
Wysłany: Sob 11:20, 18 Lut 2006 Temat postu: |
|
To samo co na witka ots ;p |
|
|
Habas |
Wysłany: Sob 10:34, 18 Lut 2006 Temat postu: |
|
Ale napisać cuś o początkach albo cuś Takto wiadomo tylko że "po dachach skaczesz" |
|
|
Kondzior |
Wysłany: Sob 0:39, 18 Lut 2006 Temat postu: |
|
mojego raczej ni trza tlumaczyc samo sie nasuawa na mysl |
|
|
Habas |
Wysłany: Sob 0:22, 18 Lut 2006 Temat postu: |
|
Bo nie lubie samych obrazków pokazywać :PPPPPPP A tak macie pełne wytłumaczenie jaki moje hobby |
|
|
Kondzior |
Wysłany: Sob 0:13, 18 Lut 2006 Temat postu: |
|
Ale zes sie ntrudzil ale po co tak duzo ;/ |
|
|
Habas |
Wysłany: Sob 0:07, 18 Lut 2006 Temat postu: Moje Hobby (temat 2 na 2) Hydraulika |
|
Przed napisaniem tego artykułu zacytuje pewnego użytkownika z innego forum
mARTINNNNEk sTAl napisał: | Lowraidery to sa samochody co sluza do skakania. |
Raczej każdy samochód służy do jeżdżenia np. po wsi , ale w lowriderach jest zainstalowane specjalne zawieszenie zwane Hydraulicznym to właśnie dzienki temu zawieszeniu Lowridery mogą skakać. Organizowane są nawet imprezy w których należy "tańczyć" (sterować podnoszącymi się częściami samochodu) w rytm muzyki (znane są przypadki w których furka tak sie "zabujała" że zrobiła salto w tył i upadła na dach), właściciel wtedy steruje zawieszeniem obok samochodu za pomocą specjalnych gałek.Zainstalowanie hydrauliki kosztuje ok.6 tys zł wzwyż, ale to zależy od ilości pomp które podnoszą samochód.
No tak... ale jak to sie dzieje że sie samochód podnosi W tym tekscie mam wam zamiar o tym powiedzieć.
Wszyscy pewnie już wiedzą, że w prawdziwym Lowriderze najważniejsza jest hydraulika, bo to ona umożliwia wykonywanie trików, które tak kręcą w tych samochodach. Większość pewnie tez wie, że jej serce (mieszczące się przeważnie w bagażniku) stanowią pompy. Jednak nie samymi pompami, lowrider żyje i właśnie to chciałbym przedstawić w tym artykule. Rzeczywiście pompy stanowią najważniejszy element lolosa, gdyż to one tłoczą olej do cylindrów, które są montowane w miejsce amortyzatorów. Pod wpływem napływu oleju cylinder się rozpręża, rozpychając części przymocowane do niego, czyli np. ramę samochodu i oś, ewentualnie ramę auta i pakę w pick-up'ie. Jednak gdyby układ hydrauliczny składał się jedynie z pomp i cylindrów to po zwolnieniu włącznika, przycisku (switch), ciężar samochodu spowodowałby ściśnięcie cylindrów, powrót oleju do zbiorników w pompie i ponowne opadnięcie karoserii. Dlatego pomiędzy pompą a cylindrem są zamontowane trzy zawory. Jeden tzw. Check valve jest to zawór umożliwiający przepływ oleju tylko z pompy do cylindra, blokuje on powrót oleju z cylindra do zbiornika pompy. Drugim rodzajem zaworu jest Dump valve, składa się on z trzech kanałów, jeden połączony jest z cylindrem, drugi z check valve a trzeci z pompą. W pozycji neutralnej dump łączy cylinder z check valve, w momencie naciśnięcia switch'a dump przełącza z zaworu blokującego na kanał uchodzący do pompy, co umożliwia powrót oleju z cylindra do zbiornika. Ostatnim zaworem jest zamontowany pomiędzy dump'em a zbiornikiem pompy Slowdown valve, którego rolą jest spowalnianie powrotu oleju do pompy, co wpływa na prędkość opadania samochodu.
W zależności od potrzeb można zamontować od jednej do czterech pomp, od jednego do czterech dump'ów i cztery cylindry po jednym na każde koło. Po części stricte hydraulicznej, czas omówić elektryczną część maszynerii i jej komponenty. Do zasilania używa się zwykłych akumulatorów samochodowych, co najmniej dwóch, bo do uruchomieniaschemat pomp potrzebne jest napięcie min. 24V, jednak wysokość napięcia odbija się na szybkości silników pompujących olej do cylindrów, im większe napięcie tym większa szybkość pracy, szybsze ruchy wykonują cylindry i triki wyglądają efektowniej. Dlatego też hydraulika samochodów "show" zasilana jest ośmioma akumulatorami, co daje napięcie 96V, natomiast w samochodach ulicznych zaleca się jako maksymalne napięcie 48V gdyż większa szybkość wykonywania trików mogłaby spowodować utratę kontroli nad samochodem. Akumulatory jednak nie spełniają jedynie funkcji dostarczycieli zasilania, ale też balastu. Jak zauważyliśmy na początku, pompy tylko pompują olej do cylindrów, co powoduje podniesienie auta, natomiast za opadanie odpowiada siła grawitacji i o ile przód jest dociążany przez silnik to z tyłu takim dociskaczem są akumulatory. Stanowią one przeciw wagę dla silnika, ta natomiast jest wykorzystywana w tak popularnym triku jak three wheel motion, czyli jechaniu z podniesionym jednym kołem. Trik polega na tym, że z cylindra jednego z tylnych kół usuwany jest olej, i gdyby nie akumulatory, których masa wypycha ten olej to trik byłby nie do wykonania, przód nie mógłby się podnieść. Tak oto dotarliśmy do końca teorii budowy i funkcjonowania hydrauliki, może ktoś spróbuje zmontować coś o podobnej zasadzie działania i będziemy mieć polski przepis na lowridera.
Tu umieszczam schemat aby lepiej zrozumieć to co przed chwilą przeczytaliście
A tu zdjęcia paru układów hydraulicznych:
A tu przykład gałek do sterowania zawieszenia (jeśli sie chce isć na imprezy o których napisałem na wstępie to raczej przydały by się przenoście gałki, ale to jush decyzja właściciela)
I właśnie dzienki temu furka może podskakiwać
Czekam na komentarze |
|
|